Loading...
22 oktober 2018#

Apps voor een effectieve vergadering

Het digitale tijdperk heeft ook zo’n zijn impact op de manier waarop we werken, vergaderen en notuleren. Apps, ofwel applicaties voor smartphones, helpen ons op weg met dagelijkse perikelen op en rond kantoor. Zo ook tijdens vergaderingen. We lichten drie apps uit die ons bewuster, effectiever en socialer vergaderen. Een vergadering leiden vanuit een broekzak, het kan!

iBabs: papierloos vergaderen

De tijd van papieren notulen ligt ver achter ons. De typemachine is het kantoor uit en nu is zelfs papier niet meer nodig voor een samenvatting van de vergadering. Net zoals een agenda opstellen. Echt waar, er is geen uitgeprinte versie meer nodig. De iBabs app tovert een vergadering om in een efficiënte en milieubewuste activiteit. Deze app biedt een overzichtelijke en geautomatiseerde agenda die aansluit op het eigen agendaprogramma zoals Outlook. Papier maakt plaats voor de tablet. En, zowel met als zonder wifi zijn bestanden, aantekeningen en notulen eenvoudig terug te vinden. De gemaakte afspraken en besluiten zijn direct voor iedereen beschikbaar. Er hoeft niets meer uitgewerkt te worden. De app bespaart tijd en zorgt voor een fijne, effectieve samenwerking.

Jam: actief vergaderen

Een app die alle vergaderingen productiever en actiever maakt. Dat doet Jam. Deze app houdt alle vergaderingen, notulen, taken en beslissingen bij. Vooraf levert elke deelnemer zijn bijdrage aan in een gemeenschappelijke agenda en voegt relevante documenten toe. Zo worden alleen belangrijke onderwerpen tijdens de meeting behandeld. Een beslissing nemen is nog eenvoudiger met de poll-functie. Iedere deelnemer brengt zijn stem uit en er wordt direct een belangrijke beslissing genomen. De notulen van de vergadering worden automatisch verzonden en voor iedere toegewezen taak worden automatische herinneringen verzonden, zodat alles op tijd af is.

Wunderlist: strategisch vergaderen

Misschien wel een van de bekendste apps als het om to-do lijsten gaat: Wunderlist. Deze applicatie maakt een duidelijk overzicht van alle to-do’s per dag, week of maand. Je kunt zelfs collega’s toevoegen aan de vergadering en reminders instellen. Voorkom dat een collega op het laatste moment afzegt of iemand zich niet heeft kunnen inlezen in de relevante onderwerpen en agenda. Daarnaast is de vergadering ook direct een appgroep, waardoor je continu met elkaar in contact kunt blijven. Voor, tijdens en na de activiteit. Alle documenten worden op een centrale (cloud) plek opgeslagen en kan door alle aanwezigen direct worden bekeken en bewerkt.